Kedves Látogató,
Az unikornis.hu oldalunkra friss tartalmak már nem kerülnek, korábbi cikkeink továbbra is elérhetőek.
Üdvözlettel: az NWMG csapata
Értem

Megváltoztatják a gyerekek agyát az ételreklámok

2016.08.18. 16:54
Évi kétmilliárd dollárt költenek a világ cégei kifejezetten gyerekeket célzó élelmiszerreklámokra. Egy átlagos amerikai kisgyerek évente négyezer ételreklámot néz meg, ezek többsége az egészségtelen ételeket népszerűsít. Egy amerikai kutatás most MR-vizsgálattal bizonyította, hogy a reklámok megváltoztatják a gyerekek bizonyos agyterületének működését, amitől jobban kívánják a cukros, zsíros, egészségtelen ételeket. 

Köztudott, hogy a cukorka, a csoki vagy a hamburger alapvetően egészségtelen, mégis minden gyerek ezekért nyúzza állandóan a szüleit. Egy amerikai orvosi kutatás most kiderítette, hogy a töménytelen mennyiségben vetített ételreklámok is nagyban felelősek ezért az erős vágyukért, sőt fizikai elváltozásokat is okoznak a gyerekek agyában. 

A kansasi egyetem kutatói étel- és más termékeket mutató reklámokat vetítettek gyerekeknek, miközben MR-vizsgálattal figyelték az agyműködésüket. Minél több aktivitást mutatott egy bizonyos agyterületük a reklámok alatt, annál jobban tetszett nekik az ajánlott tárgy, étel vagy maga a reklám. Más típusú hirdetésekkel összehasonlítva az ételreklámok alatt sokkal több aktivitást mutatott a gyerekeknek az az agyterülete, amelyik felerősíti a cukros, zsíros ételekre való vágyakozást. 

Forrás: Cultura Creative/Sigrid Gombert

A kutatás vezetője szerint az igazi probléma az, hogy a folyamatos ingernek kitett gyerek még kevésbé tud különbséget tenni egészséges és nem egészséges ételek között, és ha választhat, az utóbbiakra hajlik. Az étkezési szokások és az elhízásra való hajlam pedig alapvetően gyerekkorban alakul ki, és nagy eséllyel a felnőttkorba is elkíséri az embereket. 

Több országban, köztük Nagy-Britanniában már betiltották az egészségtelen ételek reklámozását gyerekműsorok közben.

(Címlapi kép: AFP)