Kedves Látogató,
Az unikornis.hu oldalunkra friss tartalmak már nem kerülnek, korábbi cikkeink továbbra is elérhetőek.
Üdvözlettel: az NWMG csapata
Értem

A Télapó sem menne semmire nők nélkül

2016.12.16. 10:21
Jó karácsonyi reklámot csinálni presztízskérdés. A nagy multik és divatházak, híres márkák ilyenkor mindent bevetnek, hogy megható, lenyűgöző és emlékezetes kisfilmmel rukkoljanak elő decemberben, hogy aztán a vásárlójuk a következő évben is őszinte hívük legyen. Összegyűjtöttük, hogy idén télen mi újat tudnak mutatni a reklámszakemberek: híres rendezőkkel, metálvilla-kesztyűvel és télanyóval adják el nekünk a karácsonyt.

A Mikulás felesége menőbb, mint maga a Mikulás

Idén is a legtöbb karácsonyi reklám arra játszik, hogy könnyeket csaljon a szemünkbe, a kívánt érzelmi hatás eléréséhez nem sajnálják az időt sem, három-négy percet is beáldoznak azért, hogy a fogyasztók kellően ünnepi hangulatba kerüljenek. Míg azonban mindenki a John Lewis cuki boxeres, egyébként eléggé erőltetett ötleten alapuló reklámjával volt elfoglalva, addig egyértelműen a Marks&Spencer kisfilmje sikerült az érzelgős szpotok közül a legjobban.

Ebből a reklámból egyértelműen kiderül, hogy még a Mikulás sem tudná feladatát maradéktalanul ellátni, ha nem lenne ott mellette Télanyó, aki például figyelmezteti őt, hogy Ausztráliát se hagyja ki az ajándékosztásból. Sőt, Télanyónak is be kell vetnie magát időnként, hogy a kimaradt meglepetéseket helikopterrel gyorsan leszállítsa. 

Nyugodt szívvel mondhatjuk, hogy a Tom Hooper (A dán lány,A király beszéde) rendezésében készült reklám megvett minket.

De tényleg, kit érdekel a Télapó?

Úgy látszik, 2016-ban a nőké a karácsony. Nem a Marks&Spencer az egyetlen cég, amely úgy gondolta, hogy ideje eltolni a hangsúlyokat, és a Mikulás helyett ezen a télen figyeljünk inkább a nőkre. Mert ahhoz, hogy karácsonykor minden flottul menjen, hogy a karácsonyi menü ne égjen oda, az ajándékok pedig időben be legyenek csomagolva, a Mikulás önmagában nem elég.

A Lidl reklámját nemcsak alapelképzelése miatt, hanem az arrogáns celebmikulás és a rémálmokban üldöző sültpulyka miatt is ajánljuk.

Ezúttal Adrien Brody hozza az ajándékot

Nem Hooper volt az egyetlen híres rendező, akit megkeresett az ünnepek alkalmából egy nagy divatház: Wes Anderson a H&M-nek köteleződött el. Anderson a félreérthetetlen stílusában készített karácsonyi reklámot, amelynek lényege, hogy az utasok a kedvenc közlekedési eszközén, egy vonaton rangadnak karácsony idején, és így kénytelenek a semmi közepén, a vagonokban ünnepelni.

A Come Together címre hallgató szpotnak a lelke Adrien Brody, a kalauz, aki megoldja, hogy az embereknek még a mostoha körülmények között is legyen örömük a karácsonyban. Ez persze, csak egy reklám, amiben felvonultatják a H&M téli kollekcióját, mégis Brody figurája és az egész miliő, a képek miatt Wes Anderson munkásságnak teljes jogú darabja.

A lengyel nagypapa angolul tanul

Mikor már azt hittük, hogy Wes Anderson és Tom Hooper megható karácsonyi pillanatai überelhetetlenek, akkor az internet új reklámra figyelt fel. Méghozzá egy lengyel kisfilmre, amelyet cikkünk megírása idején csak a YouTube-on több mint négy millióan láttak eddig.

A lengyel aukciós oldal, az Allegro.pl reklámjában egy nagypapa angol nyelvtanulással tölti az adventet, a kezdők esetlenségével és elszántságával ássa bele magát a netről rendelt tankönyvbe. A film vicces, de szerencsére csak mértékkel, és, hogy a reklám még cukibb legyen, még egy kutya is szerepel benne. 

Ajándékozzon metálvilla-kesztyűt

Talán nem kapott elég figyelmet a Mercury kiadó által posztolt videó, amellyel a Metallica új, duplaalbumát, a novemberben megjelent Hardwired... to Self-Destruct című lemezét reklámozzák. Pedig az ünnepi szezonhoz igazított premier rövid szpotja vicces lett.

A nagymama ajándékot ad át az unokájának, aki, miután kibontja a csomagot, meglepődve látja, hogy nem egy klasszikus rénszarvasos pulóvert vagy egy pár zoknit, hanem metálvilla alakú kesztyűt kapott. A nagyi ugyanis hatalmas Metallica-fan.

Felnőtteknek öltözött gyerekek rázzák a rongyot

A táskákat gyártó luxusmárka, a Mulberry karácsonyi kisfilmjei mindig kilógnak a többi közül, mert nagyon ironikusak, szemtelenül az anyagias karácsonyt reklámozzák, és ettől sokkal őszintébbek, mint a többi. A mostani reklámjuk is ironikus lett, bár itt sajnos a belső értékekről meg a szeretetről szóló mondanivalótól kicsit elvesztette a Mulberry Christmas a régi báját.

Ebben a szpotban gyerekek öltöznek be felnőtteknek, és egy jól szituált, felső középosztálybeli családhoz méltón ünneplik a karácsonyt. Remekül eljátszák, hogy miken szoktak problémázni a felnőttek az ünnepekkor, és mi az, ami olyan feszültté tudja tenni az együttlétet. Peszre, a reklám végére ez a feszültség feloldódik. A sztorit Hugo Guinness írta, aki a Grand Budapest Hotel társ-forgatókönyvírója volt.

Ha már az Apák napját úgy elhanyagoljuk...

A magyar karácsonyi reklámfilmek közül az Unicumé sikerült a legjobban. Itt sem spórolnak a megható jelenetekkel, de míg mondjuk a Marks&Spencer és a Lidl a nőkre helyezte a hangsúlyt, addig ez a kisfilm kifejezetten az apákra koncentrál. A férfi ágon öröklődő likőrgyár tradíciójához ez illik is, arról szól, hogy bár változnak az idők, a régi, jól bevált hagyomány örök. 

Ennek megfelelően három idősávot mutat a reklám, a hatvanas évek, a nyolcvanas évek és a jelen karácsonya zajlik párhuzamosan. Jó ötlet, kár, hogy a múlt, a régmúlt és a jelen közötti sűrű ugrálás kicsit idegesítő.

Ide már Frankenstein kell

Az Apple úgy döntött, hogy idén egy régi történetet gyúr össze a karácsonnyal, mert Mary Shelley regényének mondanivalója passzol az ünnepekhez. A története szerint Victor Frankenstein szörnye egy eredetileg jámbor teremtmény, amely hosszas vívódást követően eldönti, hogy felfedi magát az emberek előtt, és megpróbál közéjük beilleszkedni. Az emberek azonban megrémülnek tőle és elkergetik.

Ezt írja felül a reklám, ahol Frankie karácsonykor merészkedik a falu lakói közé, és egy karácsonyi dallal próbál megnyerő lenni. Itt a végkifejlet másként alakul, az emberek legyőzik a félelmeiket, és együtt énekelnek vele. 

James Corden az idei karácsony hangja

A brit áruházlánc, a Sainsbury's minden évben nagyot alkot a karácsonyi reklámok terén, most egy három és fél perces animációval állt elő. A történet főhőse egy apa, akinek rengeteget kell dolgoznia, ezért nem jut ideje a családjára, és azt sem tudja, hogyan fog majd a gyerekekkel, nagyszülőkkel ünnepelni. A játékgyárban dolgozik, úgyhogy különösen nagy a hajtás így év vége felé.

Végül csak megoldja az együttlétet, de a csattanót, hogy miként sikerül ez neki, azért nem lőnénk le. Annyit viszont elárulunk, hogy az apa figurájához James Corden brit komikus kölcsönözte a hangját, aki a Carpool Karaoke nevű legendás műsorában már jó párszor megmutatta énektudását.