Kedves Látogató,
Az unikornis.hu oldalunkra friss tartalmak már nem kerülnek, korábbi cikkeink továbbra is elérhetőek.
Üdvözlettel: az NWMG csapata
Értem

És a CBA-nak mikor lesz saját márkás kézműves söre?

2017.01.22. 16:09
A legnagyobb amerikai élelmiszerüzlet-lánc, a Walmart rájött, hogy megéri kézműves söröket gyártani. Hatalmas piaca nyílt ezzel a minőségi sörnek, csakhogy amit ők gyártanak, azt kézművesnek azért nem lehetne nevezni.

A Walmart az Egyesült Államok legnépszerűbb élelmiszerüzlet-lánca, az amerikaiak több mint fele vásárol legalább havonta a boltjaikban. A sörkészletük 2016 előtt elsősorban a népszerű, olcsó márkákra koncentrálódott, kisebb sörfőzdék termékeiből csak mutatóban tartottak készletet a nagyobb üzleteikben. 

A Washington Post szerzője alapos cikkben járt utána, hogyan állt át a Walmart a minőségisör-értékesítésre. Már néhány éve észrevették, hogy a kis készlethez képest remekül fogynak a boltjaikban a kézműves sörök. Sörfőzdéket kerestek meg, hogy melyik céggel gyárthatnának közösen saját márkás söröket. Végül 2016-ban kezdték el értékesíteni a négyféle sört, egy pale ale-t, IPA-t, amber ale-t és egy másik belga típusú sört.

Forrás: AFP/Frederic J. Brown

Egy Trouble Brewing nevű céggel közösen készítik a saját márkás söröket, a címkéről alig lehet beazonosítani, hogy a Walmart áll a márka mögött. A Trouble Brewinggal csak az a baj, hogy egyáltalán nem egy házi sörfőzdéről van szó, amely valóban „kézműves” söröket állítana elő, hanem a Genesee cég áll mögötte. A Genesee népszerű, olcsó amerikai söröket is gyárt, a Trouble Brewing a cég „minőségi” leányvállalata.

Tehát nincs szó arról, hogy kézműves sört gyárt a Walmart, csak kézművesnek álcázott minőségi sört forgalmaz. A szakértők mégis üdvözlik a cég kezdeményezését, mert több millió potenciális sörfogyasztó ismerkedhet meg általuk a kézműves, házi vagy minőségi sörök fogalmával.

(Címlapi kép: dpa Picture-Alliance/AFP/Stefan Sauer)