A szelíd motorosok ma már luxusmercit vezetnek

Az egész film alig több mint egy perc, mert persze csak egy reklámról van szó. Na de milyen reklámról! Wes Andersonhoz hasonlóan a Coen fivérek is képesek saját világukat megidézni a marketinges szempontok által kijelölt szűk keretek között. Ezúttal egy országúti kocsma a helyszín, ahol kiöregedő, agyontetovált motorosok múlatják az időt a maguk szelíd és konstruktív módján, mígnem egy társuk dühösen beront, hogy közölje: valaki rájuk parkolt az autójával.
Ez a pofátlan betolakodó természetesen nem más, mint az idős Peter Fonda a maga kultikus bőrdzsekijében, aki az Easy Riderben használt, legendás chopperjét már rég lecserélte egy csilli-villi, gombnyomásra induló luxusmercire. Csodálatos, ahogy szerves egységbe olvad a szemérmetlenül nyílt autóreklám és a kulturális forradalmak édes-bús kritikája, miszerint az ifjonti lázadást bedarálja a fogyasztói társadalom, és valahogy a végén mindig a leghangosabb forradalmároknak lesz a legnagyobb autójuk.
Coenék amúgy ritkán rendeznek reklámot, legutóbb 15 éve csináltak ilyesmit, de mostanában előszeretettel vágnak bele új dolgokba. Hamarosan például életük első tévésorozatát kezdik forgatni, amely a vadnyugaton gubancolja majd össze hat westernhős sorsát.
(Címlapi kép: Merzedes/YouTube)