Kedves Látogató,
Az unikornis.hu oldalunkra friss tartalmak már nem kerülnek, korábbi cikkeink továbbra is elérhetőek.
Üdvözlettel: az NWMG csapata
Értem

Nemes célokat is szolgálhat a fogyasztói társadalom gyűlölt ünnepnapja

2016.11.26. 13:27
Egy amerikai ruházati márka úgy döntött, hogy a Black Friday teljes bevételét olyan civil szervezeteknek adja, amelyek a környezetvédelemért harcolnak. 

Lehet a Black Fridayt a bevásárlózacskók és tévésdobozok között tivornáyzó vásárlók, a fogyasztói társadalom züllött ünnepnapjaként vagy a kapitalisták templomát, a plázákat csordultig megtöltő igehirdetésként is értelmezni, meg lehet rá lehetőségként is tekinteni. Az amerikai ruházati márka, a Patagonia, amely elsősorban szabadidős tevékenységekhez (horgászáshoz, hegymászáshoz, túrázáshoz) kínál viseletet, úgy döntött, hogy jótékony célokra fordítja a fekete péntekének teljes bevételét.

Pár nappal ezelőtt jelentette be Rose Marcario vezérigazgató, hogy azt a profitot, amelyet november 25-én, a Black Friday miatt megnövekedett forgalomnak köszönhetően szereznek, olyan civil szervezeteknek adományozzák, amelyek környezetvédelemmel foglalkoznak. 

„Ezt tudjuk nyújtani. Ha nem cselekszünk határozottan, akkor számolnunk kell az éghajlat komoly megváltozásával, a víz- és légszennyezettséggel, fajok kihalásával és a talajfelszín eróziójával mint következményekkel. A Földünket fenyegető veszély minden politikai szekértábor emberére hatással lesz, minden társadalmi réteget érinteni fog az ország minden részében” – fogalmazott Marcario.

A Patagoniának egyébként nem ez az első környezettudatos akciója, jelenleg minden eladott áru utáni bevétel egy százalékát továbbítják civil szervezetekhez. Már 74 millió dollárt fordítottak így a környezetvédelemre. 

 

(Címlap: AFP/Mark Ralston)